tisdag 6 april 2010

Jag?

Vad är jag? Jag är jag! Men vem är jag? Jag är jag!

John insåg att svaren blev lika banala som frågorna. "Ingen är oumbärlig. Ingen är oersättlig" - så la någon filosof vackert fram de. Utom jag då kanske fortsatte John. För jag följer bara strömmen, utan den tror jag inte att jag finns. En jag-dag skulle i så fall vara en dag när jag mig ur och formade mitt eget "jag". Men det ligger inte i min personlighet att göra något sådant. Det hade alltså inte varit "jag".

(skriv om en jag-dag)

7 kommentarer:

  1. aha. en ny vinkel på jag-dag, John kanske har rätt. man kan ju kanske inte vara jag utan de andra?

    SvaraRadera
  2. Bra fundering!
    Och det är väl bra att skriva "bara för att ha skrivit". Det gör jag allt lite mer än ofta... ett sätt att komma igång.

    SvaraRadera
  3. Intressant tankegång!

    SvaraRadera