torsdag 26 november 2009

En potentiell scientologs bekännelser..

Jag vet inte riktigt var jag hört eller läst de (förmodligen Wikipedia - all min kunskaps moder) men jag vill minnas att order karaktär härstammar ordet från grekiska ordet "7%¤-&?" och betyder något i stil med "det som är inristat". Snyggt förklaring även om det finns en viss tragisk klang i den. Du är den du är - lycka till med ändra på de!

Scientologer är en grupp som jag (kanske orättvis) förknippar med svag karaktär. Dessvärre tillskriver dom alltid mig egenskaperna som krävs för att gå med i deras sekt. Det gör dom väl i och för sig med alla men jag blir alltid extra trakasserad. När jag vandrar i ett gäng på stan och vi passerar någon av organisationens underhuggare blir alltid just jag uttagen till att göra deras stresstest. Jag är också den enda i byggnaden som har fått brev från dom, som om till och med mitt namn skriker scientolog. Dessutom har det mer än en gång hänt att en liten gulklädd pastor sticker åt mig (och mig endast!) en broschyr när jag och en klump människor står och väntar på bussen. Broschyr brukar säga något i stil med "du använder bara 10% av din hjärna - nå din fulla potential, beställ våra böcker". Vilket för övrigt måste ses som riktigt rutten marknadsföring. Att starta med en ganska grov förolämpning till sin potentiella kund!

- Jaha om jag bara använder 10, vad säger det om dig då!!! skriker jag tillbaka

Inte! Men jag vill... Vad som hindrar mig är paradoxalt nog att jag känner mig lite smickrad. Att även om de förknippar mig med en massa usla egenskaper så verkar de genuint (jag kan se i det i den välvillige lille pastorns ögon) tro att jag kan förändras. Det gör mig glad för jag vill inte vara "ristad i sten" det känns så hopplöst. Jag vill kunna förändras vilket tydligen gör mig till en potentiell scientolog.... Trist bara att deras religion måste vara så jävla korkad

3 kommentarer:

  1. haha..jag måste skratta. De där jämrans scientologerna, tycks krylla över jordens yta. Visst kan det vara smickrande, men ack så försåtligt. Själv är jag allergiskt mot allt vad religiös som annan fanatism heter. Allt sådant skrämmer, förskräcker och förtär människan. Det bästa är den toleranta liberalisten...hon som ser, vågar och drister sig till att vara karaktärslös, njutningsmänniska, men när allt kommer till kritan ändå håller fanan högt åt oss alla! Cissi

    SvaraRadera
  2. Du är så sarkastiskt rolig och har självdistans! Jag har inte sett någon scientolog på länge... trodde de gått upp i rök.Du måste ha en speciell utstrålning iaf;-)!

    SvaraRadera